Undrar du något? Svaret kan finnas här under!

BESTÄLLNING & LEVERANS

Kan jag ändra eller ta bort min beställning?

Tyvärr är det svårt att göra ändringar i ordern eller leveransadressen efter att du har gjort din beställning. Vi strävar efter att skicka alla ordrar så fort som möjligt och vårt lager hanterar ordern så tidigt som 15 minuter efter det att de fått den. Om en ändring är nödvändig, kontakta oss så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig. Bifoga då ditt ordernummer eller mejladressen som användes vid beställningen.

Jag har inte fått någon avi/sms från posten

Ditt paket skickas genom PostNord, som Varubrev 1:a Klass, den snabbaste typen av paket. Det innebär att ditt paket, om möjligt, levereras direkt till din brevlåda. Om du vill ha mer information om var ditt paket befinner dig vänligen kontakta kundtjänst..

Jag har fått fel vara, hur gör jag?

Åh nej! Kontakta kundtjänst så hjälper de dig att byta ut varan.

Vänligen bifoga följande information
Ditt namn:
Ordernummer:
Produkt(er) du mottagit:
Produkt(er) du hade beställt:
En bild som visar följesedeln tillsammans med den felaktiga varan.

Varifrån skickas produkterna?

Produkterna skickas från vårt lager i Göteborg, Sverige.

När får jag min leverans?

Vi strävar efter att du ska få din beställning så fort som möjligt.
När din beställning har lagts, behandlas den av lagret så tidigt som 15 minuter senare. Därefter hämtas, packas och skickas den.
Du bör få din beställning 1-2 dagar efter detta. Paket transporteras inte under helger och lokala helgdagar.
Vänligen observera att uppskattad leveranstid (1-2 dagar) är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på yttre faktorer utanför Howies Hockey Tape och dess budfirmas kontroll.
Dessa faktorer kan inkludera, men är inte begränsade till, extrema väderförhållanden, tekniska fel, tullförseningar etc.
Observera även att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under produktkampanjer.

RETUR & BYTE

Jag har fått fel vara, hur gör jag?

Åh nej! Kontakta kundtjänst så hjälper de dig att byta ut varan.

Vänligen bifoga följande information
Ditt namn:
Ordernummer:
Produkt(er) du mottagit:
Produkt(er) du hade beställt:
En bild som visar följesedeln tillsammans med den felaktiga varan.

Hur gör jag en retur?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt och 30 dagars bytesrätt från dagen då varorna mottagits. Vi byter eller återbetalar alla varor som inte använts eller är i väsenligt oförändrat skick.

Om du vill byta din vara, skriv på följesedeln vad du vill byta till och varför, lägg följesedeln i returpaketet. Saknar du följesedeln ber vi dig skriva samma information på en separat lapp men få då också med ditt ordernummer eller mejladressen som använts vid beställningen.
Produkten ska packas i sin medföljande förpackning och sedan i ett brev eller kartong.
Du som kund är ansvarig för produkten när den returneras till oss.

Behöver du hjälp med något så är du alltid välkommen att kontakta oss på info@howies.se

Tänk på att om du valt att betala med faktura så börjar de 14 dagarna på fakturan löpa från den dag då paketet skickas ifrån oss. Du står som betalningsskyldig under hela retur- eller bytesprocessen.

Returer skickas till:
Howies Hockey Tape
Smörräntegatan 1
431 42 Mölndal

Vi går igenom alla returer dagligen och informerar dig så fort vi har mottagit ditt paket!

Vilka regler gäller vid byte?

Du har rätt att byta ut en/alla produkter som du har köpt direkt från vår webbplats inom 30 dagar efter att du mottog produkten.
Produkten ska vara i samma nyskick som när den mottogs. Produkten ska även ligga i sin originalförpackning med intakta etiketter och skyddande klistermärken.

En produkt kan endast bytas mot en produkt av samma eller lägre värde. Om du vill byta till en dyrare produkt måste en retur göras och vi kommer att utfärda en full återbetalning. Efter detta kan du om du önskar lägga en ny beställning för rätt produkt.

Produkter som köps direkt från vår webbplats måste returneras till vårt lager för att ett byte ska kunna göras. Produkterna kan inte bytas i en lokal butik.

Vänligen observera att du behöver betala frakten för returpaketet.

BETALNING

Vilka betalningsalternativ accepterar ni?

Hos Howies Hockey Tape kan du välja mellan Kortbetalning, Swish, eller Faktura.

Kortbetalning 
Betala enkelt och säkert med VISA och MASTERCARD. Kortbetalning är avgiftsfri. Howies Hockey Tape använder 3D secured  som är en säkerhetsteknik som VISA och MASTERCARD har enats om för verifiering av kortinnehavaren för e-handels köp.

Faktura
Väljer Du att betala mot faktura kan en kreditupplysning komma att tas för att säkerhetställa att beställaren även är mottagare. Vid faktura tillkommer SEK 30.00 i faktura avgift.

Swish betalning
Skicka totalsumman med Swish till nr: 123 302 32 80. Skriv ert ordernummer som ni får efter slutförd beställning i meddelanderutan i Swish. Betalning ska ske inom 24 timmar annars annulleras beställningen

Swish, hur gör jag?

Skicka totalsumman med Swish till nr: 123 617 86 93. Skriv ert ordernummer som ni får efter slutförd beställning i meddelanderutan i Swish. Betalning ska ske inom 24 timmar annars annulleras beställningen.

Är mina betalningsuppgifter säkra?

Dina transaktions- och betalningsuppgifter hanteras direkt av våra betalningsleverantörer, med säkra krypteringar och enligt strikt banknorm.

Dina kortuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller hämtas av någon annan än din bank, inte ens av Howies Hockey Tape.

Howies Hockey Tape innehar SSL-certifikat och uppfyller kraven för PCI DSS.

PRODUKTINFORMATION

Kvalité

För oss på Howies Hockey är kvalité allt, därför tillverkas våra produkter i USA.

Vart tillverkas er tejp?

Howies Hockey’s tejp och snören tillverkas i USA.

Tillverkas alla era produkter i USA?

Tejp och snören tillverkas i USA. Däremot tillverkas våra puckar exempelvis i Tjeckien, hos IIHF’s leverantör. 

Hittar du inte svaret du letar efter?